İdeolojiler, Dinler, Milli Varlık ve Değerler

NURULLAH AYDIN 1954 yılında Erzurum’da doğdu. İlk ve orta öğretimini İzmir/Karşıyaka’da tamamladı. Erzurum Lisesinden mezun oldu. ODTÜ’de mühendislik eğitimi aldı, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Ankara Etimesgut Zırhlı Birlikler Eğitim Okulu’ndan mezun oldu. Yedek subaylığını Ordu ili Sıkıyönetim Komutan Yardımcılığı’nda Personel ve Adli İşler Subayı olarak yaptı. Tokat, Artova, Zile, Demirözü, Digor ve Tuzluca da hakimlik, Boyabat ve Sivas’ta savcılık yaptı. Ankara Namık Kemal Lisesi’nde Tarih öğretmenliği, Sabah Gazetesi’nde gazetecilik, Sivas Demir Çelik A.Ş. de Teftiş Kurulu Başkanlığı, Ankara Ticaret odasında ve STF holding’de strateji ve hukuk danışmanlığı görevini yürüttü. Başbakanlık Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Özel İhtisas Komisyonu Siyasi Kriterler Komisyon Üyeliği yaptı. Adalet Bakanlığı Kanun Tasarısı Komisyon Üyeliği görevinde bulundu. 1988 de Yılın Hukukçusu seçildi. 2004’de Yılın Basın Ödülü ve 2005’de Yılın Yazarı Ödülü’nü aldı. Bakü VECTOR İnternational Scientific Centre tarafından Onursal Doktora ve Onursal Profesör unvanına layık görüldü. Ulusal ve uluslararası sempozyum, konferans ve panellerde konuşmacı olarak yer aldı. Bir çok gazete ve dergide köşe yazarlığı, Televizyon program yapımcılığı ve sunuculuğu yaptı. Ulusal TV ve yazılı Medya’da; Anayasa Hukuku, Ceza Hukuku, Uluslararası İlişkiler, İç ve Dış Güvenlik, Siber Casusluk ve İstihbarat konularında yorum ve analizci olarak yer almaktadır. Yurt içi yurt dışı internet sitelerinde, yerel gazetelerde köşe yazarlığı yapmaktadır. 5000’den fazla makalesi yayınlandı. Halen Gazi Üniversitesi Öğretim Görevlisidir. Önde gelen eserleri; 1-İstihbarat ve İstihbaratçı, (2.baskı) İstanbul 2015, Parola yayınevi. 2-Osmanlı İmparatorluğunda İstihbarat, (2.baskı) İstanbul 2015, Parola yayınevi. 3-Türkiye’nin İç ve Dış Tehditlerine Stratejik Bakış, İstanbul 2014, Parola yayınevi. 4-Ajan/casus, Muhbir ve Muhabir, İstanbul 2014, Parola yayınevi. 5-Medya, İnsan hakları ve Demokrasi, İstanbul 2013, Kamer yayınevi. 6-Kişisel ve Kurumsal İletişim Teknikleri, İstanbul 2013, Kamer yayınevi. 7-Türklerin Mührü, (2.bası) İstanbul 2013, Kalem yayınevi. 8-Küresel Güçler, Ortadoğu ve Türkiye, (2.bası) İstanbul 2013, Kalem yayınevi. 9-Türklerin Mührü, İstanbul 2013, Kalem yayınevi. 10-Küresel Güçler, Ortadoğu ve Türkiye, İstanbul 2013, Kalem yayınevi. 11-Kaostan Düzene Egemenler Savaşı, İstanbul 2012, Paraf yayınevi. 12-Küresel Terör ve Terörizm, (2.Bası), İstanbul 2012, Kumsaati yayınevi. 13-Küresel Güç Oyunları, İstanbul 2011, Paraf yayınevi. 14-Küresel ve Ulusal Dönmeler, İstanbul 2011, Paraf yayınevi. 15-Kırmızı Kitap, Milli Güvenlik Politikası, İstanbul 2011, Paraf yayınevi. 16-İşte İstihbarat, İstanbul 2011, (2. Bası) Paraf yayınevi. 17-Osmanlı İmparatorluğunda İstihbarat, İstanbul 2010, Paraf yayınevi. 18-Türkiye’nin Yeni Yol Haritası, İstanbul 2010, Paraf yayınevi. 19-İstihbarat ve İstihbaratçı, İstanbul 2010, Paraf yayınevi. 20-Avrupa Birliği nedir ne değildir, İstanbul 2009, Kumsaati yayınevi. 21-Etkili İletişim Stratejileri, İstanbul 2009, Kumsaati yayınevi. 22-Küresel Terör ve Terörizm(4.bası), İstanbul 2009, Kumsaati yayınevi. 23-Türk Suç ve Ceza Hukuku, (2. bası) Ankara 2009, Adalet yayınevi. 24-Hukuka Giriş/Temel Kavramlar, (2.bası) Ankara 2009, Adalet yayınevi. 25-İşte İstihbarat, İstanbul 2008, Kumsaati yayınevi. 26-Gazi Mustafa Kemal Atatürk diyor ki, İstanbul 2008, Kumsaati yayınevi. 27-İnsan Hakları, Demokrasi ve Medya, İstanbul 2008, Kumsaati yayınevi. 28-Türkiye’nin Milli Güvenlik Stratejisi, İstanbul 2008, Kumsaati yayınevi. 29-Türk Suç ve Ceza Hukuku, Ankara 2008, Turhan Kitabevi, 30-Türklerin Küresel Güç Doktrini, İstanbul 2008, Kumsaati yayınevi. 31-Hukuka Giriş/Temel Kavramlar, Ankara 2007, Turhan Kitabevi. 32-Küresel Terör ve Türkiye, Ankara 2006, Bilgi Yayınevi. 33-Küresel Terör ve Terörizm, Ankara 2005, Kocacık kitap 34-Küresel Terör ve Terörizm, 2.bası Ankara 2005, Medivizyon basım yayım. 35-Yeni Yüzyıl İçin Ulusal Stratejiler, Ankara 2003, Atlas Yayıncılık 36-Herşey Türkiye İçin, Millî Stratejik Konsept, Ankara 2000, Sözcü yy. 37-Milli Stratejik Konsept, Ankara 1999, Yimder yayınları. 38-Podyum Teknoloji Çağında Yeni Yönelmeler, Ankara 1992, Lale ofset.

    İDEOLOJİLER, DİNLER, MİLLİ VARLIK VE DEĞERLER   

     

    Dünya coğrafyasında tarih boyunca farklı topluluklar yaşamıştır. Topluluklar tarihsel süreç içerinde ya devam etmişler ya da bir diğer topluluk içinde erimiş tarih sahnesinden çekilmişlerdir.

    Her din yeni bir inansan doğa dünya anlayışı ortaya koymuş insanı buna göre yeniden şekillendirmiştir.

    İdeolojiler de aynı. İdeolojik kavramlar ve rejimler; kişiliği, yaşam biçimini değişime ve dönüşüme uğratmıştır.

     

    İnsanlar; bireysel yaşama yerine toplu yaşamak için, ortak değerler, kurallar, kabullerle bir arada yaşama iradesini ortaya koyarak kararlı birliktelikler oluşturmuşlardır.

     

    Zamanla belli bir coğrafya parçası üzerinde yaşayan, belli bir tarih süresince, gelenek görenek içinde şekillenmiş, ırk, din, dil, fikri ve fiziki benzerlik gösteren, ekonomik ihtiyaçların bir arada karşılanmasında yarar gören, bunların sonucunda bir arada yaşamayı ortak arzu olarak duyan insanların meydana getirdiği, kendilerini başkalarından farklı hisseden insanlardan meydana gelen topluluklar millet olarak tanımlanır.

     

    Tarih’te milletler; kendi hayat tarzlarını şekillendiren değer yargıları ile varlıklarını sürdürmüşlerdir. Bu değerleri savunmak, koruyup kollamak, o milletin varlığını devam etmesi için zorunludur. Milletlerarası etkileşimler aynı zamanda değerlerinde karşılıklı kabullenip benimsenmesine yol açmaktadır. Benzer olanlar alınırken farklı olanlar korunur.

     

    Millet oluşumunda ırk sadece bir unsurdur. Tarihsel süreç içinde ırkçılık anlayışını 19. yüzyıla kadar görmek mümkün değildir. Bu nedenle ırkçılık batı kökenlidir ve modernitenin ürünüdür.

     

    Çağdaş ırkçılık; bitki ve hayvanlardaki Doğal eliminasyonu inceleyen Charles Darwin’e uzanır. Gobineau tarafından sosyal alana uygulanan İnsani eliminasyon yorumu ile Avrupa halklarının en yüksek aşamaya geldiği diğer toplumların aşağı tabakada kaldığı ifade edilmiştir. Irkçılık 19. yüzyıl pozitivizminin ilerlemeci bilimselliğinin ürünüdür.

     

    Batı-Hıristiyan dünyasında her zaman zenofobya denilen ötekine husumet duygusu mevcut olmuştur. Batıda zamanla ırkçılığa karşı fikri ve siyasi reflekslerde oluşmuştur.

     

    Hümanist düşünce; eşitlik, kardeşlik, özgürlük simgesel sloganlarıyla, ırkçılığa karşı anlayış geliştirmiştir. 2. Dünya Savaşı sonrası ırkçılık, ahlaki ve siyasi anlamda aforoz edilmiştir.

     

    Sömürge halkları, göçmen işçiler, serbest dolaşım nedeniyle çok kültürlülük, çok ırklılık batıda yer bulurken, ötekine husumet yani sosyolojik zenofobya yine de sürmektedir.

     

    Milleti şekillendiren olgular iyi bilinmelidir.

     

    Her topluluk farklılığını belirginleştiren özellikler taşır, ben buyum der.

    Her toplumun kendine özgü değerleri vardır

     

    Her topluluktaki bireyler o ortamın kimlik ve kişiliğiyle şekillenir.

    Bireyin hayatı yaşam alanının sınırları içindedir.

     

    Günün Sözü: Kendin olmaya önem ver. Kendine ve çevrene huzur verirsin.

    Yayınlama: 27.06.2018
    Düzenleme: 27.06.2018 08:47
    680
    A+
    A-
    Bir Yorum Yazın

    Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

    Henüz yorum yapılmamış.