Erdoğan açıkladı: Esnaf için yeni kredi paketi ve öğrencilere ulaşım desteği

Kabine toplantısı sonrası açıklama yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, üniversite öğrencilerine okullarına gidiş ve dönüşleri için ulaşım desteği sağlayacaklarını duyurdu. Erdoğan, konuşmasında, esnaflar için yeni kredi kampanyası başlatılacağını da açıkladı.

Kabine toplantısı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda ekonomi başta olmak üzere yurt içindeki ve yurt dışındaki gelişmeler ele alındı.

“İLK EVİM İLK İŞYERİM KAMPANYASINA 7,2 MİLYON BAŞVURU YAPILDI”

* İlk başlığımız bir süre önce duyurduğumuz milletimize 500 bin konut, 250 bin arsa, 50 bin iş yeri kazandırma amacını taşıyan İlk Evim İlk İşyerim Kampanyasındaki son gelişmelerle ilgilidir. Sosyal konut projeleri en çok önem verdiğimiz 81 ilimizin tamamında hayata geçirdiğimiz icraatımızdır.

* Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız bünyesindeki TOKİ’nin yaptığı hazırlıkların ardından İlk Evim İlk İşyerim müjdesini kamuoyuyla paylaşmıştık. Bu kampanyaya şu ana kadar 7,2 milyon başvuru yapıldı. Bu başvuru sahiplerinden 4,5 milyonu tüm şartları yerine getirerek süreci tamamladı. Başvuruların ay sonuna kadar devam edeceği göz önüne alındığında rakamların devam edeceği açıktır.

* Konutları 500 bine tamamlayacağımızı zaten söylemiştik. İlk etap 250 bin konutumuzu hak sahiplerine teslim edeceğiz. Arsa sayısını da 1 milyona çıkarma kararı aldığımızı duyurmuştuk. 81 ilimizin tamamına yayılan 1 milyon arsa ile hazırlıkları tamamladık. Hangi şehirde, nerede, hangi parselde bu arsalarımızı hazırladık. Arsa yerlerinin yüzde 40 şehir merkezinde yüzde 60’ı ilçede olmak şekilde belirledik.

* Konut amaçlı arsaların 50 bini İstanbul, 100 bin Ankara, 25 bin İzmir, 45 bin Gaziantep, 30 bini Diyarbakır’da olacak şekilde planlandı. Diğer şehirlerimizdeki arsa sayıları arazi uygunluğuna göre tespit edilmektedir.

“25 EKİM’DE 5 BİN KONUTUN TEMELİNİ ATARAK BAŞLIYORUZ”

* Vatandaşlarımız arsa ve konuta aynı anda başvurabilir. Ancak kurada ikisi birden çıkarsa sadece birini tercih edebileceklerdir. Arsa fiyatlarını piyasa bedelinin altında vatandaşa sunmakla kalmayıp, bir an önce evlerini yapabilmelerine destek vereceğiz.

* Müşterek parsellerdeki hak sahipleri çoğunluğu sağladıklarında TOKİ’ye başvurarak burada konut inşa talebinde bulunabilir. Bu parselde zemin artı 4 veya 5 katı geçmeyecektir. Konut amaçlı arsaların ve iş yerlerinin başvuruları bugün itibariyle alınmaya başlandı. Hak sahibi vatandaşlarımız Aralık ayından itibaren alabilecekler. Tapuların tamamının tamamı 2 yıl içinde bitecek.

* Müstakil parseller 192 bin liradan başlayan fiyatlar 1604 liradan başlayan taksitler faizsiz şekilde vatandaşlarımıza dağıtılacaktır. Sosyal konutlarımızın inşasına 25 Ekim’de Ankara, Afyon, Amasya, Aydın, Bolu, Diyarbakır, Elazığ, Erzurum, Kahramanmaraş, Kırşehir, Konya, Manisa, Muğla, Tunceli, Uşak, Yozgat ve Zonguldak illerimizdeki 5 bin konutun temelini atarak başlıyoruz.

* Proje kapsamında 50 bin iş yerinin ilk etabının inşasına 28 ilimizde 10 bin iş yerinin temelini atarak başlıyoruz. 50 ila 200 metre karesi arasında değişen 350 bin liradan fiyat 2633 lira taksit, 10 yıla varan vade ile esnaflarımıza sunulacaktır. Sadece bu iş yerlerinin istihdama 100 bin katkısı bekleniyor. Bu kampanya özel sektörün konut yatırımlarını hareketlendirecektir.

* Salgın ve savaş şartlarının önümüze çıkardığı zorlu süreçte de esnaf ve sanatkarlarımızın yanında olmayı sürdürüyoruz. Kadın girişimci kredisinden 140 bin kadınımız yararlanarak 17 milyar liranın üzerinde kaynak kullanmıştır. Gençlerimiz için girişimci kredilerinden 52 bin kişi 10 milyar liralık kaynağa ulaşarak yararlanmıştır.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE ULAŞIM DESTEĞİ

* Ailelerinin yaşadığı şehirlerden uzak yerlerde eğitim-öğretim gören öğrencilerimize, okullarına gidiş ve dönüşleri için ulaşım desteği sağlayacağız. Yılda iki defa verilecek bu destek sayesinde, yaklaşık 150 bin öğrencimizin, ailelerinin yanına onlara herhangi bir yük getirmeden gidip gelebilmesini temin etmeyi hedefliyoruz.

ESNAFA YENİ KREDİ PAKETİ

* Salgın ve savaş şartlarının önümüze çıkardığı zor süreçte esnaf ve sanatkarların yanında olduk ve olmayı sürdüreceğiz. Geçen yılın mart ayında başlattığımız kadın girişimci kredisinden 140 bin kadın yararlanarak 17 milyar liranın üzerinde kaynak kullandı. Gençler için çeşitli isimler altında başlattığımız girişimci kredilerinden, 52 bin kişi 10 milyar liralık kaynağa ulaşarak yararlandı. Şimdi de Cumhuriyetin 100. yılına atıfla başlattığımız yeni bir kredi destek paketiyle esnaf ve sanatkarların huzurundayız.

* Esnafımız için Halkbank vasıtasıyla 60 ay vadeyle ve yüzde 7,5 faiz oranıyla istifade edebilecekleri 100 milyar liralık bir kredi kampanyası başlatıyoruz. Sadece bununla kalmıyor, kredi üst limitlerini 350 bin liradan 500 bin liraya, iş yeri edindirme ve taşıt kredisi limitlerini de 1 milyon liradan 1,5 milyon liraya yükseltiyoruz.

* Genç girişimcilerimizin sıfır faizli kredi limitini 100 bin liradan 300 bin liraya yükseltirken, yaş sınırını da 30’dan 35’e çıkartıyoruz. Halkbank’tan kredi kullanıp da takibe düşen esnaflarımıza 6 aya kadar geri ödemesiz 36 aya kadar vadeli yüzde 4 faizli krediyle borcunu tasfiye imkanı sağlıyoruz. Tüm bu kolaylıkların esnafımıza hayırlı olmasını diliyorum.

“BEKLENMEDİK KESİNTİLERE KARŞI HAZIRLIĞIMIZI YAPTIK”

* Enerji alanında da önemli adımları attığımız süreçten geçiyoruz. Doğalgaz depolarımızı yüzde 100 doldurarak talepteki muhtemel artışlara ve beklenmedik kesintilere karşı hazırlığımızı yaptık. Azerbaycan’la ülkemizle birlikte Avrupa’nın enerji arz güvenliğinde Tanap’ın kapasitesini 32 milyar metreküpe çıkartacak çalışmalara başladık. Libya ile hidrokarbon anlaşması bu ülkenin kıta sahasında petrol ve türevlerinin çıkartılması alanında yeni işbirliği alanı oluştu.

* Ülkemizin sınır güvenliği, milletimizin huzuru önceliklerimizin en başında yer almaktadır. TSK; Emniyet, Jandarma, sahil güvenlik, istihbarat, diplomatik kanallarımızla 24 saat kesintisiz faaliyet yürütüyoruz. Terör örgütü yöneticilerini nerede bulursak orada imha ediyoruz. Sınır ötesi harekatlarımızı kendi önceliklerimize ve yaptığımız planlara göre yürütüyoruz.”