Bayır – Bucak Türkmenleri’nden Selam Var…

“Bayır – Bucak Türkmenleri”nden Selam Var…

geyve-bayir-bucak-turkmenlerine-yardim- (3)Geyve İlçesi doğumlu ve Sakarya Büyük Birlik Partisi Milletvekili Adayı Sabahattin Şenol, Türkiye-Suriye Sınırında son günlerde zor koşullarda yaşamaya çalışan Bayır – Bucak Türkmenlerini ziyaret ederek yardım malzemeleri götürdü.

Sabahattin Şenol, yardım çalışmaları ve ziyaretleri ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Bayır – Bucak yerleşim yerleri her ne kadar sınırlarımızın dışında kalsa da benim için bir Hatay bir Adana bir Ankara bir Sakarya olarak değerdir. Akrabalık bağımız olan bu kardeşlerimizin yaşadıkları bu dramı yerinde göreyim, orada neler oluyor bir göreyim, nelere ihtiyaçları var belirleme amacıyla Adapazarı’ndan, her hangi bir siyası amaç doğrultusunda olmadan çok sevdiğim 3-4 arkadaşımla yola çıktık. 1100 km. lik bir yolculuğu kendi aracımız ile yaptık.

Oraya vardığımızda, oralarda yaşayan kardeşlerimizin hakikaten zor durumda yaşadıklarını gördük. Yolculuk yorgunluğu hissetmedik. Çünkü orada ki kardeşlerimizin bizlere olan ihtiyaçlarını hissettik.geyve-bayir-bucak-turkmenlerine-yardim- (2)
Güçlü devletimizin oralarda özellikle sınırda aldığı önlemleri gördük. Sınır geçişlerinde zorluk yok.

Oralarda yaşayan soydaşlarımızın tamamen adaletsiz bir mücadele sürdürüyorlar. Denk olmayan bir savaş var oralarda. Füzelere, uçaklara karşı hafif silahlarla mücadele ediyorlar. Bizler, o kardeşlerimizin yaralarını sarmak, yanlarında olduklarımızın hissedilmesi için yanlarına gittik. Suriye genelinde 3,5 milyon Türkmen olduğu söyleniyor. Bayır – Bucak bölgesinde 130 bin civarında Türkmen olduğu söyleniyor. Bayır ve Bucak bölgeleri farklı yerler. Bayır bölgesi dağlık bir alan. Bucak bölgesi de Akdeniz’e sahili olan bir yer. Bu sorunlar yaşanmasa, çok güzel bir turizm bölgesi. Bayır bölgesinde ki Türkmenleri ziyaret ettik. Orada ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra, geldik ve yardım kampanyası başlattık. Arkadaşlarımız ve eş dost ile değerlendirdik ve gerekli yardımları-destekleri aldık, sağ olsun vatandaşlarımız. Bir kamyon gıda maddesi götürdük ve teslim ettik. Oralarda, Kızılay vasıtasıyla devletimizin yardımlarını gördük. Bazı STK ları da gördük; Yeryüzü Doktorlarının çalışmaları dikkatimi çekti. Bayır bölgesinde çadır hastaneler bulunmakta. Özverili bir mücadele gördüm orada, bir teslimiyet gördüm. Allah yardımcıları olsun.

geyve-bayir-bucak-turkmenlerine-yardim- (1)Oradan gelmemiz, orada olmadığımız anlamına gelmiyor. Ben hala kendimi oralardan alabilmiş değilim. Gelir gelmez yeni bir yardım kampanyası başlattık. Bu defa; kışlık giyecekler kaban gibi içlik gibi giyecekler hazırlayacağız. Bizim dışımızda ki STK lar da her tür yardımda buluyor. Bizim yardımlarımız daha çok dağlarda ki mücahitlere yönelik. Elimizden gelen çabayı göstermeye çalışıyoruz.

Esas amacımız; Türkiye de yaşayanların, bölgeye yönelik duyarlılığını arttırmak ve dikkat çekmek. Amacımıza ulaştık, dikkatte çektik. Vatandaşlarımız o bölgeye yardımlarda bulunuyorlar. Orada bulunan Türkmen kardeşlerimizin de beklentileri var elbette. O da: bir Mursi ye, bir Filistin e gösterilen ilginin gösterilmediği. Sınırda oluşturulacak ve onbinlerce insandan oluşan insan zinciri, tüm Dünyanın oraya bakışını değiştirir ve belki de savaşı durdurur. Kobani ye veya diğer yerlere gösterilen ilginin oralara da gösterilmesi. Toplumsal tepkinin genele yayılmasını istiyorum. Amacımız savaş değil barış.”